Accueil > Actualités > Informations, Interviews et Communiqués > GAFI : Amélioration de la conformité aux normes de LBC/FT-C du 21/06/2019

GAFI : Amélioration de la conformité aux normes de LBC/FT-C du 21/06/2019

Orlando, USA, 21 June 2019 - As part of its ongoing review of compliance with the AML/CFT standards, the FATF identifies the following jurisdictions that have strategic AML/CFT deficiencies for which they have developed an action plan with the FATF. While the situations differ among each jurisdiction, each jurisdiction has provided a written high-level political commitment to address the identified deficiencies. The FATF welcomes these commitments.

A number of jurisdictions have not yet been reviewed by the FATF. The FATF continues to identify additional jurisdictions, on an ongoing basis, that pose a risk to the international financial system.

The FATF and the FATF-style regional bodies (FSRBs) will continue to work with the jurisdictions noted below and to report on the progress made in addressing the identified deficiencies. The FATF calls on these jurisdictions to complete the implementation of action plans expeditiously and within the proposed timeframes. The FATF will closely monitor the implementation of these action plans and encourages its members to consider the information presented below.

Source

2ème Evaluation Nationale des Risques LCB/FT en vue de l’évaluation MONEYVAL : nouveau point d’étape

20 avril 2021 Informations, Interviews et Communiqués

A l’initiative de M. Michel Hunault, Directeur du SICCFIN et chef de la délégation monégasque auprès du comité MONEYVAL, un point d’étape des trava... Lire la suite[+]

Jean Castellini, Conseiller de Gouvernement – Ministre des Finances et de l’Économie : L’Évaluation Nationale des Risques, une ambition collective.

31 mars 2021 Informations, Interviews et Communiqués

Jean Castellini, Conseiller de Gouvernement – Ministre des Finances et de l’Économie, revient sur la loi n°1008, nouvel outil de lutte anti-blanchi... Lire la suite[+]